Pilates

Pilates är en träningsform som lägger fokus på bålen. Du får en stark rygg och mage, blir mer kroppsmedveten, förbättrar din hållning, ökar din rörlighet och lär dig att stabilisera bäcken, rygg, axlar, nacke och skulderblad. Andningen är aktiv och medveten och ger stöd åt rörelserna. Träningen sker framförallt på matta på golvet men utförs även stående. 

hållning

andning

styrka

mage

rygg

stabilitet

bålstabilitet

core

egen kroppsvikt

Nivåer

  • Rörlighet
  • Styrka
  • Kondition
  • Koordination
  • Hopp

Klasser

Pilates, 60 min

FÖRKUNSKAPSKRAV

Inga.

NYTTA/FÖRDELAR

  • Förbättrar din bålstyrka (mage och rygg)
  • Förbättrar din hållning
  • Lär dig att stabilisera bäcken, rygg, axlar, nacke och skulderblad 

INNEHÅLL/MOMENT

  • Sittande och stående rörelser på mattan

OM SAL & MATERIAL

  • Allt material finns i salen
  • Matta

Att tänka på

  • Biljetter och bokning till alla pass
  • Pilates utövas barfota

Nivåer

  • Rörlighet
  • Styrka
  • Kondition
  • Koordination
  • Hopp

Instruktörer

torsdag 30/3
Tid Typ Plats Instruktör Status  
17:00 - 18:00 Pilates - 60 min E-sal (Gibraltargatan) Lisa B platser kvar: 6 Boka
lördag 1/4
Tid Typ Plats Instruktör Status  
10:30 - 11:30 Pilates - 60 min E-sal (Gibraltargatan) Lisa B platser kvar: 0 Boka reservplats
12:05 - 13:05 Pilates - in english , 60 min A-sal (Kaserntorget) Katrin M platser kvar: 0 Boka reservplats
måndag 3/4
Tid Typ Plats Instruktör Status  
19:20 - 20:20 Pilates - 60 min B-sal (Kaserntorget) Amanda G platser kvar: 9 Boka
onsdag 5/4
Tid Typ Plats Instruktör Status  
17:35 - 18:35 Pilates - 60 min B-sal (Kaserntorget) Lisa B platser kvar: 6 Boka
Dela på Facebook